Nobina

Bakgrund:
Nobina delar ut vatten till stadsbussresenärer som tagit bussen till Malmöfestivalen. Målgruppen kan tävla om jojokort med värde på 200:-.

Kampanj:
Look Media genomför aktiviteter på Malmö centralstation varannan dag och på Gustav Adolfstorg varannandag. Två personer är på plats med en profilerad lådcykel, fylld med vatten, som syns väl när resenärerna stiger av bussen. Personalen bär profilerade kläder från Nobina och delar ut vatten till de som åkt till Malmöfestivalen med stadsbuss. De informerar och berättar även om att man kan tävla på Instagram om ett jojokort värt 200:-.

Sammanfattning:
Kampanjen fungerade bra och alla blev glada över att få en kyld vattenflaska i det varma sommarvädret. Det var mycket människor i rörelse som anlände med stadsbussarna och vattnet gick åt fort. Personalen informerade om tävlingen på Instagram och hjälpte vissa att ta foto när de höll i vattenflaskan. Totalt delades 5.400 vattenflaskor ut på åtta dagar.