Media Markt

Bakgrund:
Den 7-9 februari laddar Media Markt inför vinter-OS 2014 genom ett curlingevent i 27 av varuhusen. Spela en curlingsten och vinn direkt. Efter ett köp över 100 kr får kunderna möjligheten att vinna ett presentkort om 100, 500 eller 1000 kr. Tävlingen går ut på att man ska försöka placera en curlingsten inom ett av de tre presentkortsområdena. Curlingstenen är hjulförsedd och spelas på en specialtillverkad curlingmatta.

Målgrupp:
Besökare hos Media Markt.

Kampanjen:
Look Media bemannade 27 varuhus med två personer/varuhus. På plats installerade personalen en curlingmatta med klot och förberedde för eventet. Iklädda domarkläder styrde personalen aktiviteten. Personalen informerade om att öppet köp försvann på det man inhandlat om man ville delta i tävlingen. De informerade även om övriga tävlingsregler och instruerade hur man skulle gå tillväga med curlingkloten och kontrollerade om curlingstenen placerade sig i någon av vinstzonerna.

Sammanfattning:
Besökarna till Media Markts varuhus fick chansen att tävla i curling och vinna upp till 1000 kr i presenkort. Aktiviteten var väldigt uppskattad och ca 10.000 personer sammanräknat i alla butiker var med och tävlade den 7-9 februari. Vinstantalet var ca 6%, dvs. 600 personer. Många som vann visade mycket glädje och presentkortsvinsten gjorde shoppingupplevelsen på Media Markt minnesvärd.
Se film från curlingaktiviteten här.