Kvarteret Caroli
Bakgrund:
Kv. Caroli i Malmö genomför marknadsaktivitet med en kvartershelg på köpcentret.
Kampanj:
Kampanjen bestod av att placera ut 50 regnkappor med pumpor på olika platser i centrala Malmö, röra sig på stan med lådcyklar med släp och bjuda på kaffe via dryckesryggsäck. Regnkappor och pumpor placerades ut tidigt på morgonen och en ”tag” på regnkappan informerade om tävlingen på Kv. Caroli. Regnkapporna och pumporna fick man ta med sig hem och de försvann stadigt efterhand.
Sammanfattning:
Aktiviteterna fungerade fint. Regnkappor och pumpor försvann löpande. Folk uppskattade att få en kopp kaffe i höstvädret och i samband med att det serverades fanns det tid för att berätta om vad som händer på Kv. Caroli. Lådcyklarna med släp skapar fin uppmärksamhet och fungerar som en bra aktivitetspunkt att dela ut erbjudande och information i från.
